Dienvidkorejā uzbūvētais kuģis ir 400 metrus garš, 59 metru splats un tā kravnesība ir 184 tūkstoši tonnu. Uz tā var satilpt 19 100 standarta kravas konteineru (20 ST) , kas ir par 1000 konteneriem vairāk nekā iepriekšējam kuģim rekordistam – Maersk “Triple-E”. Kuģa apkalpe ir tikai 31 cilvēks.
Savu pirmo kravas reisu “CSCL Globe” iesāka 14.decembrī Jatjnaņas ostā Ķīnā, pieturēja Malaizijā, lai iekrautu vēl kravu un caur Suecas kanālu turpināja 11 067 jūras jūdzes garo ceļu uz Angliju. Pirmajā reisā tas atveda gandrīz maksimālo kravas apjomu – 10 095 konteinerus. Salikti viens uz otra, tie piecreiz pārspētu Everesta augstumu. Britu patērētājiem paredzētā krava ir mēbeles, sadzīves tehnika, apavi, aksesuāri un rotaļlietas, kā arī pārtika, elektronika, grāmatas, gultas veļa un vannas istabas piederumi. No Anglijas kuģis lielākoties aizvedīs metāllūžņus, makulatūru un plastmasas atkritumus, ko paredzēts pārstrādāt, un tikai katrs piektais konteiners vedīs preces. Nākamie pieturas punkti kuģim būs Roterdama, Hamburga un Zēbrige.
Avots: www.delfi.lv